7 april 09:56 i en evighets sekund

Så stilla väljer jag morgondagen, så tyst gör jag mitt val. Så djupt är mörkret och svårt är det för blinda ögon att se. Så ont gör det att tappa sig själv och så lätt är allt försent. Jag grät igår, idag, mina tårar är färgade som blodet i min kropp, jag kan inte förmå att rädda någon annan, än mindre mig själv. Så enkelt för dig, för honom, henne, dom, alla att dömma, men min kropp är svag, trött och ensam. Jag fann en väg så mörk, i hopp om att leda mig till en ny början.
 
Bara en endaste gång till.?
Ge mig det, att få glömma, att få slippa. Att få gömma och glömma den jag är, den jag blivit. För inatt ska jag somna.  Bredvid ljuset, och i takt med lugna andetag och ett varmt och ärligt litet hjärta ska jag leva. Men tills dess, när ensamhet och ångest sliter i min trasiga hopplösa kropp, ska jag döda det onda. Jag ska döda den jag blivit och jag ber inte om en chans, jag ber om förlåtelse och förståelse.
 
Jag ska krypa på mina bara knän, genom mörker, genom tusen eldar, men idag, är jag svag, jag ger bort min dag, mitt hjärta och min själ och i ett kallt hörn ska jag sitta och inte känna. Jag ska bli kall, kall som graven. Och i mitt hörn kan ingen röra mig, skada eller hota. Men låt mig sitta, försök inte få mig tillbaka, låt mig se vad som händer.
 
Är jag värdig den vackraste kärlek? Den ärligaste lilla röst?
I mitt hörn ser jag mig själv, föraktfull och hatisk, värdelös och svag!
 
Jag är inte bättre än så, än kylan i världen. Jag kanske mörkret som håller mig tills jag inte existerar. För sveken är mina och världen är fri.
 
I mitt hörn, där ingen borde kunna nå mig, sitter jag, gråtandes, bedjandes, att jag aldrig låtit någon skada oss så, min största fiende är och förblir alltid mitt egna trasiga, jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0